loading...
عطاری آنلاین
اطلاعیه سایت عطاری
از آن جا که این سایت تحقیقات گسترده ای را پیرامون گیاهان دارویی ، عرقیجات ، ادویه جات و... آغاز کرده خواهشمندیم هر کدام از بازدید کنندگان گرامی ما را با نظرات خویش راهنمایی کنند و همچنین اگر اشکالی در مطلبی از سایت وجود دارد در نظرات همان مطلب به اطلاع ما برسانند تا دیگر بازدید کنندگان به اشتباه از مطلبی نتیجه گیری نفرمایند.

آخرین ارسال های انجمن
مدیر سایت بازدید : 633 شنبه 14 شهریور 1394 نظرات (0)

رزماری طبیعت معتدل دارد

خواص درمانی

  • رفع سر درد های میگرنی
  • پایین آورنده فشار خون
  • مسکن روماتیسم
  • ضد سیاه سرفه
  • ضد یرقان و نارسایی اعمال کبد
  • نیرو دهنده و مقوی معده
  • رفع زردی و تورم کبد

روش مصرف

یک فنجان قبل از هرغذا میل کنید

مدیر سایت بازدید : 601 یکشنبه 25 مرداد 1394 نظرات (3)

متاسفانه اکثر مردم اطلاعات کافی درباره ی نحوه مراقبت صحیح از دندان های خود ندارند و رعایت بهداشت دهان و دندان را در این خلاصه کرده اند که مسواک بزنید... ،مسواک بزنید... و مسواک بزنید. در صورتی که مسواک زدن یک بُعد از مقوله ی بهداشت دهان و دندان است. حتی نحوه ی مسواک زدن مهم تر از مسواک زدن می باشد و کیفیت مسواک زدن مهم ترین چیزی است که کمتر بدان توجه می شود.

 رعایت بهداشت دهان و دندان نیازمند داشتن اطلاعات وسیع در این زمینه است و این اطلاعات وسیع شامل شناخت اجزاء مختلف و بافت های موثر در سیستم تغذیه ای بدن، تغذیه و نقش آن در بهداشت دهان و دندان، رابطه صحیح با دندانپزشک خانواده، ترمیم به موقع مشکلات بوجود آمده در دهان و دندان؛ از جمله پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ای و ... می باشد.


از جمله عوامل موثر در بهداشت دهان و دندان، استفاده از نخ دندان است به جرات می توان گفت که 90 درصد مردم از آن استفاده نمی کنند و بیش از نصف افرادی که از نخ دندان استفاده می کنند، از استفاده صحیح از آن بی خبر هستند.
لذا لازم است که درباره ی روش استفاده ی صحیح از نخ دندان، توضیحات کاملی را به همراه تصاویر مربوط به هر قسمت برای شما بیان کنیم.

https://rozup.ir/up/link-attari/%D9%86%D8%AE%20%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%862.jpg

1- از یک نخ دندان مناسب که در داروخانه ها به وفور یافت می شود، یک تکه به اندازه ی 25-20 سانتیمتر ببرید.


https://rozup.ir/up/link-attari/%D9%86%D8%AE%20%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%863.jpg


2- دو سر نخ دندان را به یکدیگر گره بزنید تا حلقه ای تشکیل شود که این حلقه ی نخ به درستی بین انگشتان دو دست قرار گیرد و تسلط کافی به نخ دندان داشته باشید.
همانطور که در تصویر بالا می بینید حلقه ی نخ دندان را در لای انگشتان دست طوری بگیرید که انگشتان شست و سبابه آزاد باشد. بزرگ و کوچک بودن حلقه تسلط شما را به نخ دندان کمتر می کند، لذا بعد از مدتی استفاده، مقدار(طول) نخ دندانی را که باید ببرید تا مناسب اندازه ی انگشتان دستتان باشد، بدست خواهید آورد.

https://rozup.ir/up/link-attari/%D9%86%D8%AE%20%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%864.jpg

3- مانور انگشتان جهت سهولت در کار با نخ دندان خیلی مهم است. از انگشتان شست جهت استفاده در دندان های فک بالا و از انگشتان سبابه جهت پاک کرن دندان های پایین استفاده کنید.


https://rozup.ir/up/link-attari/%D9%86%D8%AE%20%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%865.jpg

4- قرارگیری انگشتان باید به صورتی باشد که فاصله ی دو انگشت دست بین 2-5/1 سانتیمتر باشد که بهترین موقعیت تسلط بر نخ دندان است و این فاصله را با افزایش یا کاهش قطر حلقه ی نخ می توانید بدست آورید.


https://rozup.ir/up/link-attari/%D9%86%D8%AE%20%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%866.jpg


5- تصویر روبرو نحوه ی استفاده از نخ دندان را در فک بالا به خوبی نشان می دهد. نخ دندان را به آرامی به دور هر دندان بلغزانید و در حین انجام این کار نخ را محکم و کشیده نگه دارید.
نخ دندان را به عقب و جلو حرکت دهید و اطمینان حاصل کنید که نخ را از بین همه دندان‌ها گذرانیده‌اید. هیچگاه نخ دندان را با زور و فشار بین دندان‌ها وارد نکنید، زیرا باعث آسیب لثه‌ها می‌شود. بلکه آن را به آرامی میان دندان‌ها حرکت دهید.

https://rozup.ir/up/link-attari/%D9%86%D8%AE%20%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%867.jpg



6- تصویر آخر هم نحوه ی استفاده از نخ دندان را در فک پایین نشان می دهد. در این قسمت هم باید همان توصیه های لازم برای فک بالا(شماره ی 5) را اجرا کنید.
شاید دفعات اول، مانور دادن با نخ دندان حلقه شده کمی مشکل باشد، ولی به مرور کار کردن با آن راحت خواهد شد.

در صورت چرخش مداوم نخ از انتقال مواد غذایی موجود در بین یک دندان به نواحی مجاور جلوگیری خواهید کرد.حلقه بودن نخ دندان این مزایا را دارد که از کل طول نخ استفاده می کنید، حتی نزدیکی های محل گره زدن نخ.


چند توصیه هنگام استفاده از نخ دندان:

1
- نخ دندان را از یک طرف دیواره ی دندان وارد کرده و موقع خارج کردن از دیواره مقابل خارج کنید، یعنی نخ دندان یک حلقه ی کامل بین دو دندان مجاور بزند.

2- نخ دندان را حتما به لثه ی مجاور دو دندان بکشید تا خوب تمیز شود. شاید در اوایل از لثه خون بیاید، ولی بعد از مدتی که لثه خوب تمیز شد، خونریزی کاهش پیدا خواهد کرد. در صورت ادامه ی خونریزی حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. احتمالا به جرم گیری نیاز خواهید داشت.

3- در صورتی که نخ دندان هنگام استفاده در بین دندان ها، رشته رشته یا پاره شود، احتمالا دو مشکل وجود دارد: یکی پوسیدگی بین دو دندان. دوم وجود جرم در آن قسمت از دندان.البته پرکردگی نامناسب دندان هم باعث پاره شدن نخ خواهد شد که در هر سه صورت باید به دندانپزشک مراجعه کنید و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

4- بهتر است قبل از مسواک زدن، اول با نخ دندان بین دندان ها را خوب تمیز کنید و بعد مسواک بزنید.

5- اگر دچار پوسیدگی دندان یا پُرکردگی نامناسب یا بیماری لثه باشید، استفاده از مسواک و نخ دندان مشکل شما را حل نخواهد کرد و باید حتما به دندانپزشک خانوادگی خود مراجعه کنید تا سلامتی دندان هایتان مطمئن شوید. بعد با خیال راحت به بهداشت دهان و دندان خود برسید و سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع : beytoote.com





مدیر سایت بازدید : 967 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

خواص زالو

زالو هنگام مکیدن خون ، مواد متنوعی ترشح می کند که خواص درمانی دارند. معروف ترین ماده مترشحه از زالو هیرودین است.خواص مواد ترشح شده در خون توسط زالو به طور خلاصه به شرح زیر است :

* خاصیت بی‌حس‌کنندگی : باعث کاهش درد موضعی هنگام نیش زدن می‌شود که عمدتاً به دلیل وجود ماده هیرودین ( Hirudin ) است.

 

* خاصیت گشادکنندگی عروق : به دلیل وجود ماده هیستامین است.

 

* خاصیت ضدانعقادی : به دلیل وجود آنزیم هیالورونیداز موجود در بزاق زالو است. این آنزیم خاصیت آنتی بیوتیکی و حل کردن موکوس بسیار قوی دارد به طوری که در درمان گلوکوم هم بسیار موثر است.

 

* خاصیت آنتی بیوتیکی : این خاصیت اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بر بیماری‌های ناشی از استاف طلایی و میکروب سل و اسهال خونی و دیفتری موثر است.

 

* خاصیت ضدالتهابی و ضدلخته‌ای

 

خواص بزاق زالو ذیلا به تفصیل آمده است :

آب دهان زالو ( بزاق ) حاوی بیش از یكصد نوع ماده حیاتی مفید است كه موجب درمان بیماریهای مختلفی می شود. این انگل كوچك و شگفت آور به علت توانایی فوق‌العاده ای كه در درمان بیماری ها دارد جایگاه ویژه‌ای در طب دارد. كشور ما دارای ذخایر بسیار زیادی از این جانور است و با داشتن تجربیات بسیار گرانقدر و طولانی در این زمینه ، متأسفانه با روش زالو درمانی بیگانه است. در کشور ما از این نعمت خدادادی برای رفع آلام و دردها استفاده مطلوب نمی شود ، در حالی كه ایران می‌تواند یكی از مراكز زالو درمانی دنیا باشد. در بین گونه‌های زالوی پزشكی بهترین نوع آن نوع شرقی است كه زالوهای موجود در ایران از این نوع است. عمده خواص درمان زالو در بزاق درمان است ، به طوری كه شاید بیشتر از وزن بدنش قادر به تولید بزاق باشد و وقتی به جایی از بدن می‌چسبد آن قدر آب بزاق تولید می‌كند كه از زیر بدن حیوان بزاق می‌چكد. عصاره‌ی آب دهان زالو شامل دو دسته از مواد هستند كه گروهی به عنوان نروترانسمیتر بر روی پایانه‌های عصبی عمل می‌كنند و موجب تحریك عمومی روی نقاط طب سوزنی می‌شوند و دسته‌ دیگر كه بر روی گردش خون عمومی و مویرگ‌ها عمل كرده و به عنوان ضد انعقاد ، ضد تورم و ضد درد ایفای نقش می‌كنند.

 
https://rozup.ir/up/link-attari/%D8%B2%D8%A7%D9%84%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg
خواص زالو درمانی,زالودرمانی

 

در زیر به مهمترین آنزیم‌ها و تركیبات موجود در بزاق زالو می‌پردازیم :

1 ) هیرودین : در بزاق زالو‌ی پزشكی تركیبی وجود دارد به نام هیرودین كه از انعقاد خون جلوگیری می‌كند. تركیبات بزاق زالو به عنوان ماده فیبرینولیتیك عمل كرده ، از عمل فیبرین جلوگیری می‌كند ؛ ضد پلاكت است و از بهم چسبیدن پلاكت‌ها جلوگیری می‌نماید. امید است در آینده بتوان با شناسایی مولكولی تركیبات بزاق زالو از آن به عنوان درمان بیماری‌های ترومبوتیك استفاده كرد. در سال 1884 پروفسور فیزیولوژی دانشگاه ولز به نام جابن هی‌كرافت به خاصیت ضد انعقادی ترشحات گوارشی زالو پی برد و در سال 1950 فریتس ماركواست از آلمان توانست پروتئین هیدرودین را از زالو‌ی پزشكی جدا كند.

 

خواص هیرودین :

هیرودین مهمترین ماده ضد انعقاد بزاق زالو است. پروتئینی‌ متشكل از 65 اسید آمینه است و ردیف اسیدهای آمینه آن با تكنیك PCR مشخص شده است. خاصیت ضد انعقادی هیرودین قوی تر از هپارین است. عمل هیرودین به وسیله عوامل دیگر موجود در زالو مانند همنتین و آنتی استاتین تقویت می‌شود. فعالیت هیرودین را از روی خاصیت ترومبین آن بیان می‌كنند. امروزه فرم نوتركیب هیرودین به نام لیپرودین سنتز شده است. هیرودین توانایی زیادی در ممانعت از انعقاد خون دارد به طوری كه چند قطره بزاق دهان زالو قادر است مقدار زیادی خون را به صورت مایع نگه‌دارد و مانع انعقاد آن شود ( با آزمایشی كه به صورت تجربی بر روی خون مكیده شده توسط زالو انجام شد زمان لخته شدن خون به بیش از 6 ساعت افزایش یافته بود ).

 

وقتی كه خون با لبه بریده بافت تماس حاصل می كند فاكتور 12 یا هاگمن فاكتور فعال می‌شود. متعاقب فعال شدن این فاكتور انعقادی یك سری آنزیم‌ها از جمله آنزیم پروتئاز ترومبین فعال می‌شود این آنزیم سبب تبدیل فیبرینوژن به فیبرین می‌شود و فیبرین به صورت رشته‌های كلاف مانند ، محل بریدگی را می‌بندد و مانع خونریزی می‌شود و خون را منعقد می‌كند. هیرودین به صورت خیلی اختصاصی و قوی از فعالیت آنزیم پیروتئاز ترومبین جلوگیری می‌كند و مانع انعقاد خون می‌شود. فیبرینوژن یك مولكول دایمر است و دو محل اتصال ( FG ) یا ( Binding sites ) برای رسپتور پلاكت‌های فعال شده دارد. ( Gp116-111a ) این محل اتصال می‌تواند سبب اتصال پلاكت‌ها و ایجاد تجمع پلاكتی كند. احتمالاً هیرودین مانع اتصال دور رسپتور ( Fg/Gp ) می شود و از این طریق مانع انعقاد خون می شود از تجمع پلاكت‌ها جلوگیری می كند. اتصال پلاكت‌ها در داخل عروق می‌تواند مرجع به تشكیل پلاكت‌های عروقی و انسداد عروق شود.

 

https://rozup.ir/up/link-attari/%D8%B2%D8%A7%D9%84%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg
خواص زالو درمانی,زالودرمانی
 

خواص دیگر هیرودین :

هیرودین با انبساط ماهیچه‌های صاف جدار عروق سبب گشادی عروق و افزایش جریان خون می‌شود. هیرودین خاصیت بی‌حس كنندگی دارد ؛ لذا دقایقی بعد از چسبیدن زالو به محل و ترشح بزاق منطقه بی‌حس می شود و احساس سوزش ناشی از نیش زالو از بین می‌رود و بیمار به راحتی وجود زالو و خونخواری آن را تحمل می‌كند. بطور كلی برای هیرودین اثرات آنتی كواگولانت ، آنتی ترمبوتیك ، ترمبولیتیك ، آنتی ایسكمیك ، هیپوتنسیو ، تحریك كننده سیستم ایمنی ، ممانعت از تصلب شرائین ، بی حس‌كنندگی ، آنتی باكتریال و خاصیت ضد التهابی شناخته شده است. پژوهشگران دپارتمان فارماكولوژی دانشگاه كنتاكی طی تحقیقاتی ، اثرات ضد انعقادی هیرودین را با هپارین مقایسه كرده‌اند :

* هیرودین برای فعال شدن نیاز به كوفاكتور ندارد.

* هیرودین اثرات پایدار و یكنواخت وابسته به دوز دارد.

* هیرودین اثر مستقیم روی مهار ترومبین دارد.

* هیرودین مسمومیت ندارد.

* هیرودین بی حسی موضعی می دهد.

 

2 ) بدلین : این یك آنزیم مهار كننده پروتئازها مانند تریپسین كیموتریپسین یا پلاسمین است كه فاكتورهای تورم و پخش شدن در بافت می‌باشند.

 

3 ) آپیراز : آپیراز یك آنزیم قوی ضد تجمع پلاكت‌ها با اثرات روان سازی جریان خون است.

 

4 ) اگلین : اگلین ، ضمن این كه یك آنزیم ضد تورم است ، ضد اكسیداسیون و ضد رادیكال نیز می‌باشد.

 

5 ) دستابیلاز : این آنزیم كه یك فاكتور ضد تجمع پلاكتی بسیار قدرتمند است ، با اثرات فیبرینولیزی و هیدورلیزكنندگی منجر به حل شدن لخته‌های خونی تشكیل شده می‌شود ، این آنزیم به وسیله‌ی نیكونوف كشف گردید كه یك شیوه‌ی درمانی بسیار هیجان‌انگیز را معرفی كرد.

 

6 ) هیالورونیداز : این ماده هم به عنوان فاكتور پخش كننده و هم به عنوان یك عنوان یك آنتی بیوتیك عمل می‌كند. این آنزیم با حل كردن مواد بافتی ، زمینه پخش بزاق زالو را در بافت‌ها فراهم می‌كند و با این كار زالو توانایی می‌یابد بافت‌های دور دست را نیز تحت تأثیر قرار دهد و اثرات درمانی در همه‌ جای بدن به خصوص در نزدیكی محل اتصال زالو به بدن بر جای بگذارد.

 

7 ) لیپازها و استرازها : از لیپولیتیك فاكتورها هستند و چربی‌ها را تجزیه می‌كنند و استفاده‌های درمانی از آن شروع شده است.

 

8 ) یك ماده بی حس كننده : وقتی زالو پوست را نیش می‌زند ، ایجاد یك زخم به شكل Y می‌كند ، كه كاملاً بدون درد می‌باشد و به دلیل وجود ماده قوی بی‌حس كنندگی ، به سادگی ، احساس خنكی ایجاد می‌نماید. و بعد از حدود 5 دقیقه پس از چسبیدن زالو به محل ، بیمار دیگر احساس درد و سوزش ندارد و تا آخرین مرحله زالو درمانی ، موجود زالو روی بدن به راحتی تحمل می‌شود.

 

9 ) آنتی الاستاز : این ماده كه از طریق كنترل عمل الاستاز فعالیت می‌كند ، آنزیمی است كه الاستین جلدی را به خصوص در پوست ، تنزل می‌دهد.

 

10 ) ماده گشادكننده رگ : این ماده كه هنوز به طور رسمی مشخص نشده بسیار شبیه هیستامین است. این ماده مانند نوروترانسمیترها كه از 34 غذه‌ی مغزی كه در طول بدن زالوی هیرودومدیسینالیس تقسیم شده‌اند ، ترشح می‌شود. چند دقیقه پس از اتصال زالو محل نیش قرمز و پرخون می‌شود ؛ شاید این پرخونی را بتوان به این ماده نسبت داد كه فلوی ( جریان ) خون را در محل افزایش داده است.

 

11 ) منوكسید نیتروژن سنتتاز : این فاكتور موجود در بزاق زالو شبیه به نوع انسانی است كه سبب ترمیم اعصاب صدمه دیده می‌شود.

 

12 ) اورگلاز : دارای اثرات درمانی در بیماری آرتروز است. بسیار دیده شده است كه افراد مبتلا به آرتروز زانو كه از درد زانو و محدودیت حركتی زانوها رنج می‌برند با چند جلسه زالو درمانی بهبودی بسیار می‌یابند. و ما این را به كرات تجربه كرده‌ایم. زالو همچنین كاتكولامین ترشح می‌كند كه روی پایانه‌های عصبی بخصوص در پوست مانند دوپامین و سروتونین عمل می‌كند.

استیل كولین مترشحه در هیرودومدیسینالیس خیلی مهم است. روش رسمی برای سنجش استیل كولین در بافت ، بر اساس یك روش بیولوژیك شامل قدرت انقباض قسمت پشت زالو می‌باشد.

مواد دیگری مانند استیل كولین ، نوروترنسمیترها مواد شبه هیستامینی با اثرات وازودیلاتوری ، Hementin ، Anti statin ، و آنزیم مشابه PG12 ) Prostaglaindine ) كه مانع فعالیت كالیكریین و فاكتورهای XI و XII می‌شود نیز در بزاق زالو یافت می‌شود.

 

خواص درمانی زالو :

زالو خون را بهتر از حجامت از عمق بدن بیرون می‌كشد. زالو انداختن برای بیماریهای پوستی مثل جوش‌ ، دمل‌های صورت ، لكه‌ها و نقطه‌های سیاه و سفید و نظایر آن مفید است. امروزه زالو به دلیل خاصیت ضد انعقاد خود یكی از ابزارهای جراحی در پیوندها و دوام بافت پیوندی است. هر زالو حدوداً 5CC خون در مرحله اول می‌مكد. البته اگر خونریزی را قطع نكنید ممكن است تا 150CC خونریزی ادامه یابد (  10 ساعت یا بیشتر ). طی زالو درمانی با 10 عدد زالو ، خون از دست رفته ( شامل خونریزی پس از اتمام خونخواری ) 250-350 CC خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد كه 3-5 روز پس از زالو اندازی عروق جدیدی در اطراف و حاشیه‌ی محل نیش زالو به وجود می‌آیند كه برای تخلیه عروقی این ناحیه مفیدند. بنابراین از نظر درمانی بسیار مهم است كه درمان به زودی قطع نشود ؛ بلكه در دفعات بعدی نیز ادامه یابد تا بیماری و آسیب مرتفع شود. اثرات فارماكولوژیكی بزاق زالو به مدت 10 ساعت یا بیشتر در محل زخم باقی می‌ماند. چنین اثراتی را نمی‌شود با مصرف مواد ضد انعقادی معمولی مثل هپارین در زخم‌های كوچك پوست به وجود آورد. در بیشتر روش‌های جراحی استفاده از زالو توسط جراح ماهر برای بیمار توضیح داده می‌شود ، این روش قدیمی یك روش بی درد كننده اساسی است ؛ زیرا ترشحات زالو با تأثیر بر روی اعصاب اطراف محل درد ، بی‌حسی موضعی ایجاد می‌كند.

 
https://rozup.ir/up/link-attari/%D8%B2%D8%A7%D9%84%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg
خواص زالو درمانی,زالودرمانی

 

جایگاه زالو در طب سنتی ایرانیان :  شیخ‌الرئیس ابن‌سینا باب مبسوطی پیرامون زالو دارد و چنین می‌فرمایند :

«از زالوهایی كه كرك‌ریز و نرم دارند یا لاجوردی رنگ هستند پرهیز كنید زیرا دچار غشی، خونریزی، تب، سستی و قرحه‌های بدخیم خواهید شد. از زالویی استفاده شود كه در آب‌های خزه‌دار كه محل زیست قورباغه‌هاست نمو كرده و نه زالویی كه در آبهای گل‌آلود سیاه بوده است. زالو بهتر است «حجامت» خون تباه را از عمق بدن بیرون می‌كشد. زالو را ابتدا سرازیر نگهدارید تا استفراغ كند و محتویات شكمش بیرون آید سپس اندكی خون بره به او بدهید. سپس مواد چسبنده و كثیف بدن او را با بوراكس پاك كنید ( استفاده از مواد صابونی عطردار مضر است) و جایی را كه می‌خواهید زالو بگذارید با دست مالش دهید تا سرخ شود. اگر جای زالو انداختن را با گل سرشور یا خون اندود كنند. زالو بهتر می‌چسبد. بهتر آن است كه پس از جدا شدن زالو، محل گزش او را حجامت برنهید تا احیاناً اگر آزاری و عفونتی براثر نیش زالو عارض شده، از بین برود اگر پس از زالو اندازی خون بند نمی‌آید مازوج سوخته، نوره، خاكستر یا سوده نرم (یا پودر باقلا و زردچوبه)استعمال شود. زالو اندازی برای بیماری‌های پوست از قبیل جوش‌ها، دمل‌ها، لكه‌های سیاه و نقطه‌های سیاه و سپید و... مفید است.»

 

در طب عامیانه نیز زالو در كوچه و بازار به فروش می‌رسیده و تا حدود سی‌سال قبل، همه می‌دانستند كه برای علاج زخم چركین و دمل بهترین درمان زالو اندازی است. یا برای پیشگیری از فساد دهان و لثه و داشتن دندانهای محكم باید بناگوش را زالو گذاشت. مخبرالسلطنه در كتاب خاطرات و خطرات حكایتی جالب نقل می‌كند : «جهانگیرخان وزیر صنایع دچار قانقریا شد و دكتر تولوزان فرانسوی (پزشك مخصوص دربار) دستور به قطع پای ایشان داد. آشنایان جهانگیرخان با قطع پا مخالفت ورزیده و میرزاحسن‌خان جراح‌باشی محله را به عیادت جهانگیرخان آوردند. او پس از معاینه گفت به من یازده روز فرصت دهید تا این پا را معالجه كنم. میرزاحسن در سه نوبت زالوی زیادی به پای بیمار انداخت و پس از یاده روز از تولوزان فرانسوی دعوت كردند كه پا را ملاحظه كند. تولوزان وقتی پا را دید، بهبود آن را تأیید كرد و از اینكه قبلاً به میرزاحسن ناسزا گفته بود معذرت خواهی كرد و دویست تومان به میرزاحسن داد».

زالو اندازی جزو سنت‌های درمانی پذیرفته شده و به همان معروفیت و مقبولیت حجامت و فصد (رگ‌زنی) بین توده‌های مردم رواج داشت. آری این حیوان یك گرمی به ظاهر مشمئز كننده طی سالیان دراز بیماری‌های صعب‌العلاجی را براحتی درمان می‌كرد و بیماران را از صرف هزینه‌های گزاف، بریده شدن از اندام‌ها، بد شكل شدن پوست، فلج شدن ناشی از سكته مغزی و . . . نجات می‌داده است. تأیید این نظر را با پرسش از افراد 40سال به بالا می‌توانید جستجو كنید.دیدگاه حكیم جرجانی پیرامون زالو درمانی : جرجانی معتقد است بهترین زالو، زالوی موجود در آب‌های پاكیزه است و شكل او باید همانند دم موش باشد و شكم او سرخ و پشت او سبز و سرش كوچك باشد و او نیز معتقد است منفعت زالو بیشتر در بیماری‌های پوستی مانند ریش بلخی، قوبا، سعفه و . . . می‌باشد. طریقه استعمال و موارد احتیاطی كه جرجانی برشمرده همان دیدگاه بوعلی‌سیناست كه از تكرار آن صرف‌نظر می‌كنیم. نكته بارز افتراق دیدگاه جرجانی با تمام حكما درباره كاربرد زالو این جمله او در كتاب ذخیره است كه می‌فرماید : «نخست تن را به فصد و مسهل پاك باید كرد و سپس دیوچه (زالو) را فراز گذارید تا منفعت او پدید آید»
مدیر سایت بازدید : 561 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (0)

زیره طبیعت گرم دارد

خواص درمانی

  • ضد چاقی
  • کاهش اشتها
  • مقوی اعصاب و معده
  • ضد هیستری و تشنج
  • افزایش شیر مادران
  • نیرو دهنده و هضم غذا
  • باد شکن
  • مدر
  • رفع بیخوابی نوزاد و سردی مزاج

روش مصرف

یک فنجان قبل از هر غذا میل شود

نکته ی مهم

سئوالات فراوانی در مورد اینکه آیا عرق زیره از زیره سیاه تهیه می شود یا زیره سبز ؟

در جواب باید گفت به دلیل قیمت بالای زیره سیاه عرق زیره را از زیره سبز تهیه می کنند ولی در اصل خواص هر دو نزدیک به هم بوده و می توان از هر کدام که در دسترس است استفاده کرد.

مدیر سایت بازدید : 584 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (0)

خواص درمانی

  •  تقویت کننده قلب و اعصاب
  • آرامبخش و رفع خستگی
  • برطرف کننده عوارض کمبود ویتامین ث
  • درمان ورم کلیه
  • درد معده و اسهال
  • دفع سنگ کیسه صفرا
  • رفع بی خوابی

روش مصرف

نیم فتجان را همراه با یک فنجان آبسرد با کمی عسل یا شکر شربت کرده به صورت تفریحی در هر زمان از طول شبانه روز میل کنید

نکته ی مهم

بهترین زمان استفاده از شربت نسترن شب قبل از خواب و یا صبح قبل از طلوع آفتاب است .

مدیر سایت بازدید : 447 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (0)

گلاب مایعی است که از تقطیر گل محمدی(گل سرخ) بدست آمده و دارای عطری ممتاز و خواص درمانی مفیدی که در سلامت بدن و پوست دارد که بر دو نوع می باشد که یکی گلاب درجه یک است  و دیگری گلاب دو آتشه که به معنی دوبار مورد تقطیر و حرارت قرار داشتن است که نسبت به درجه یک دارای خلوص و غلظت بیشتری است . ما در اینجا به گوشه ای از این خواص درمانی اشاره ای خواهیم داشت امید است که مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد

گلاب طبیعت گرم دارد

خواص درمانی

  • درمان افسردگی
  • افزایش میل جنسی
  • مقوی قلب و اعصاب
  • سخت کننده لثه
  • آرامش بخش
  • اثرات مفید بر پوست
  • معطر کننده شیرینجات خانگی

روش مصرف

روزانه دو بار مقدار نیم فنجان گلاب را با یک فنجان آبسرد یک قاشق مرباخوری عسل یک شکر شربت و میل نمایید

مقدار یک سر شیشه گلاب را داخل یک بطری آب ریخته بطری را داخل یخچال قرار داده به صورت روزانه بنوشید

پوست : گلاب یکی از بهترین تمیز کننده  های پوست بوده که می توان برای پاکسازی و ضد عفونی نمودن انواع پوست از گلاب استفاده کرد

مدیر سایت بازدید : 407 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (0)

مرزه طبیعت گرم دارد 

خواص درمانی

  • ضد نرمی استخوان وسیاتیک
  • ضد نفخ
  • ضد انگل
  • درمان نقرس و فلج
  • تقویت عمومی دستگاه گوارش
  • تسکین دهنده آسم و ناراحتی های تنفسی
  • گاز و رطوبت معده و روده ی بزرگ
  • طحال
  • دافع سنگ کلیه و مثانه
  • ضد اسهال
  • درمان ورم پروستات و سختی ادرار
  • ضد یرفان
  • قاعده آور
  • اشتها آور
  • تصفیه کننده خون

روش مصرف

یک فنجان قبل از هر وعده غذایی میل شود

مدیر سایت بازدید : 478 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (0)

کلپوره طبیعت گرم دارد

  • خواص درمانی
  • رفع ناراحتی های هاضمه
  • سر درد و دل درد
  • رقیق کننده شیر مادر
  • پایین آورنده قند و فشار خون
  • ضد اسهال و دل پیچه
  • تصفیه کننده خون
  • پاک کننده و بر طرف کننده ناراحتی های کبد
  • ضد سرفه
  • عفونت های دهان و لثه و لوزه ها
  • ضد جوش و خارش بدن

روش مصرف

یک فنجان قبل از هر وعده غذایی میل شود

تعداد صفحات : 74

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 661
  • کل نظرات : 125
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 508
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 243
  • باردید دیروز : 336
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 114
  • بازدید هفته : 1,076
  • بازدید ماه : 829
  • بازدید سال : 33,126
  • بازدید کلی : 1,086,257
  • کدهای اختصاصی

    عطاری آنلاین
     , عطاری 24 , عطاری , عطاری اینترنتی , عطاری آنلاین , عطاری دکتر روازاده , عطاری های تهران , عطاری دایا , عطاری تورنتو , عطاری در لندن , عطاری ابا , عطاری اصفهان , عطاری ابن سینا , عطاری ابا اصفهان , عطاری ایرانیان , عطاری ابا94 , عطاري انلاين , عطاری اهواز , عطاری ایلیا , عطاري آنلاين , عطاری آبا , عطاری آنلاین وبلاگ , عطاری آقای قدیری , عطاری آریایی , عطاری آویشن , عطاری آنلاین روازاده , عطاری آستانه شیراز , عطاری آریاشهر , عطاری به انگلیسی , عطاری بزرگ شرق , عطاری بزرگ تهران , عطاری بهارنارنج , عطاری بوعلی , عطاری بهار , عطاری بزرگ نارمک , عطاری باغ خدا , عطاری برای لاغری , عطاری بهشت , عطاری پل چوبی , عطاری پویانا , عطاری پاسارگاد شیراز , عطاری پارک وی , عطاری پل ستارخان , عطاری پونه , عطاری پامچال , عطاري پامچال , عطاری پارسا , عطاری پاسداران , عطاری تهران , عطاری تبریز , عطاری تهرانی , عطاري تهران , عطاری تجریش , عطاری ترنج , عطاری تهرانپارس , عطاری تبریزی , عطاری تریتا , عطاری ثابت , عطاری ثعلب , عطاری جلالی , عطاری جلال , عطاری جلالی ابادان , عطاری جینسینگ , عطاری جردن , عطاری جاویدی , عطاری جاده ابریشم , عطاری جمشید خدادادی , عطاری جنسینگ , عطاری جمالزاده , عطاری چیست , عطاری چهار فصل , عطاری چهل گیاه شیراز , عطاری چینی , عطاری چیذر , عطاری چاق کننده , گیاهان عطاری چربی سوز , عطاری حکیم چنومیا , داروی عطاری برای چاقی , عطاری حکیم , عطاری حکیم تهرانی , عطاری حکیم خراسانی , عطاری حکاک اهواز , عطاری حاج اسماعیل اصفهان , عطاری حکیم مومن تبریزی , عطاری حسامی , عطاری حکمت طرقبه , عطاری حکیم شهرضا , عطاری حاج نوروز , عطاری خوب در تهران , عطاری خوب در شیراز , عطاری خوب , عطاری خوب در اصفهان , عطاری خوب در کرج , عطاری خوب در اهواز , عطاری خیابان مطهری , عطاری خدادادی , عطاری خوب تهران , عطاری خورشید دکتر سماواتی , عطاری در تورنتو , عطاری دالاهو , عطاری در تهران , عطاری دینی , عطاری دانیال , عطاری در اصفهان , عطاری در شیراز , عطاری رضاییان , عطاری روازاده , عطاری رایگان , عطاری رضائیان , عطاری ره , عطاری رضایی , عطاری روغن , آدرس عطاری روازاده , دکتر عباس عطاری روانپزشک , آدرس عطاری دکتر روازاده , عطاری زنجان , عطاری زعفرانچی , عطاری زیتون , عطاری زود انزالی , عطاری زاهدان , عطاری زیر پل چوبی , عطاری زمانی , عطاری زکریا , عطاری زعفران , زهرا عطاری , عطاری سبزینه , عطاری سینا , عطاری سلامت , عطاری سنتی , عطاری سید شیرازی , عطاری سبز , عطاری سید جلال , عطاری سراجیان , عطاری سقطی تبریز , عطاری سیستانی , عطاری شفا , عطاری شقایق , عطاری شیراز , عطاری شرق , عطاری شمس , عطاری شفا روازاده , عطاری شبانه روزی , عطاری شاه جهان , عطاری شهرکرد , عطاری شفا تهران , عطاری صحرا , عطاری صورتی , صنف عطاری , صالح عطاری , صنایع پزشکی عطاری , عطاری صبا , عطاری صالحی , عطاری صداقت , عطاری صادق , عطاری صانعی , داروی عطاری ضد سرفه , عطاری طیرانی مشهد , عطاری طیرانی , عطاری طب سنتی , عطاری طبیب , عطاری طب الرضا , عطاری طب الکبیر در اصفهان , عطاری طوبی , عطاری طاهرنژاد , عطاری طب النجات , عطاری طاها , عطاری عقیلی خراسانی , عطاری عطارنژاد , عطاری عطار , عطاری علیزاده , عطاری عرفان , عطاری عبا , عطاری عمده فروش , عطاري عقيل خراساني , عطاری عمده , عطاری علیزاده اهواز , عطاری غرب , عطاری غرب تهران , عطاری غرب کشور , عطاری غرب همدان , مجهزترین عطاری غرب , معجزه ترین عطاری غرب , عطاری های غرب تهران , عطاری شهرک غرب , عطاری بزرگ غرب , عطاری در غرب تهران , عطاری فرامرزی , عطاری فرهنگ , عطاری فیسبوکی , عطاری فیس بوک , عطاری فرمانیه , عطاری فرزین , عطاری فیض مند , عطاری فارابی , عطاری فیاضی , عطاری فریور , عطاری قم , عطاری قائم , عطاری قاسمی , عطاری قزوین , عطاری قانون , عطاری قدیری , عطاری قهوه سبز , عطاری قرص کمر , عطاری قدیمی , عطاری قاصدک , عطاری کربلایی , عطاری کرمانی , عطاری کیمیا , عطاری کرج , عطاری کرمان , عطاری کعبه , عطاری کرمانشاه , عطاری کربلایی بهارستان , عطاری کیمیا در پاسداران , عطاری کیمیا پاسداران , عطاری گلها , عطاری گله داری در اهواز , عطاری گل سرخ , عطاری گیاهی , عطاری گلبرگ , عطاری گله داری , عطاری گله داری اهواز , عطاری گیاهان دارویی , عطاری گل نرگس , عطاری گرگان , عطاری لاغری , عطاری لپه ییان , عطاری لقمان حکیم , لیست عطاری های تهران , لیست عطاری های مشهد , لوازم عطاری , لیست عطاری های شیراز , ليست عطاري هاي تهران , لیست عطاری های اصفهان , لیست عطاری , عطاری معروف تهران , عطاری معجزه , عطاری مشهد , عطاری معتبر , عطاری میر قهاری , عطاری معروف شیراز , عطاری مرتضی علی , عطاری ممتاز , عطاری معروف , عطاری مدرن , عطاری ناجیان , عطاری نور , عطاری نیشابوری تهران , عطاری نیشابوری , عطاری نادری , عطاری نباتی , عطاری نعوظ , عطاری نیشابور , عطاری نارمک , عطاري نياوران , عطاری و لاغری , عطاری وزیر نظام , عطاری وزیر نظامی , عطاری و داروهای گیاهی , عطاری و گیاهان دارویی , عطاری و طب سنتی , عطاری ونک , عطاری ویکی پدیا , عطاری ولیعصر , عطاري وعليان , عطاری های اصفهان , عطاری های مشهد , عطاری های شیراز , عطاری های معروف تهران , عطاری های معتبر تهران , عطاری های معتبر , عطاری های کرج , عطاری های تبریز , عطاری های اهواز , عطاری یاس , عطاری یزد , عطاری یبوست , عطاری یوسف آباد , یوسفی نژاد عطاری , دکتر یوسفعلی عطاری , عطاری های یزد , یگانه عطاری , عطاری طوبی یوسف آباد ,  , عطاری آنلاین , عطاری آنلاین وبلاگ , عطاری آنلاین روازاده , عطاری آنلاین رازک , عطاري آنلاين , سایت عطاری آنلاین ,